piątek, 7 września 2012

Grzanki z mozzarellą i pesto


Przedstawiam dzisiaj pomysł na szybką kolację. Ten "przepis" podrzuciła mi koleżanka z pracy i bardzo jej za to dziękuję :) Grzanki przyrządza się ekspresowo i rewelacyjnie smakują z winem.

Składniki:

bagietka (u mnie ciemna)
kilka łyżeczek pesto
5-6 pomidorków koktajlowych lub miąższ z całego pomidora
1 kulka mozzarelli
kilka listków bazylii
3 łyżki oliwy z oliwek
sól
pieprz
mieszanka ziół "włoska" (lub sos knorra "włoski")
1 łyżka octu balsamicznego

Bagietkę kroimy w poprzek na 2 cm kromki. Każdą kromkę smarujemy pesto i układamy na wierzchu cienki plasterek mozzarelli oraz cząstkę pomidora. Układamy kromki na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w 200 st. C przez 10 minut. W międzyczasie robimy sos - gotowy włoski z dodatkiem balsamico, lub mieszamy oliwę z oliwek, sól, pieprz, balsamico i mieszankę ziół.
Po upieczeniu grzanki polewamy sosem i dekorujemy bazylią. 
Smacznego!


4 komentarze:

  1. Fajna kolacja lub późny obiad :) smacznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. też lubię kanapeczki z pesto i mozzarellą i plaster pomidora na wierzch, tylko ja nie piekłam, a zjadałam na zimno

    OdpowiedzUsuń