sobota, 3 grudnia 2011

Omlet cesarski


Uwielbiam omlet cesarski, chociaż nie wygląda "po królewsku" ;) Jest za to pyszny i aromatyczny - pachnie cynamonem. Najlepszy z konfiturą malinową. Można go podawać z prażonymi płatkami migdałowymi. Wspaniały pomysł na śniadanie w stylu "comfort food". Przepis pochodzi z tej strony.


Składniki:
4 jajka
3 płaskie łyżki mąki
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
1/2 łyżeczki cynamonu
2 łyżki cukru
konfitura malinowa

Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Dodajemy żółtka oraz mąkę i delikatnie mieszamy. Pamiętajmy, że piana ma być puszysta, więc lepiej nie miksujmy, tylko użyjmy łyżki. 
Na patelni o średnicy ok 26 cm. rozgrzewamy olej z masłem i wlewamy masę jajeczną. Smażymy kilka minut aż spód stanie się lekko brązowy. Następnie łopatką szybko dzielimy omlet na małe kawałki. Posypujemy równomiernie cukrem i cynamonem i mieszamy do momentu, aż cukier zacznie się karmelizować. Podajemy z konfiturą malinową, płatkami migdałowymi lub jak tylko chcemy :)

Koszt ok. 5 zł

7 komentarzy:

  1. No nie wygląda, ale na pewno smakuje po królewsku:) Uwielbiam cynamon, pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiele razy widziałam to danie i jeszcze nigdy nie miałam okazji wypróbować. Koniecznie muszę to zmienić :)

    Serdecznie zapraszam na:
    www.amatorskiegotowanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze chciałam go spróbować, ale jakoś nigdy mi po drodze by go zrobić... :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam jeszcze o tym omlecie, ale wygląda całkiem-całkiem. Trzeba będzie wypróbować. (:

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny jest ze śliwkami, ale to wariacja sezonowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest pyszny i smakuje królewsko:)
    Przepysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń